Mathias wrote: > Måske unødigt spørgsmål, men følgende kodestump laver jeg tit lignende > af, og synes egentlig det er lidt kluntet: > > if (strftime("%H%M", $row['timestamp']) != "0000") echo > ;
> Måske unødigt spørgsmål, men følgende kodestump laver jeg tit lignende af, > og synes egentlig det er lidt kluntet:
Hvad er det der gør at du finder det kluntet?
I princippet kan det ikke gøres bedre. Martin har vist en anden måde at skrive det samme på, og jeg er enig i at det gælder om at finde den måde du selv bedst kan hitte ud af.
Hvis du havde skrevet forvirret kode, havde vi selvfølgelig rådet anderledes, men det gør du jo ikke.
Hvis du vil have det til se lidt mere overskueligt ud, kan du skrive:
$tid=strftime("%H%M", $row['timestamp']); if ($tid!= "0000") echo $tid;
men det er ikke bedre som sådan. Det er min foretrukne måde (hvis der ikke er andre hensyn) fordi jeg synes at det er nemmere at se hvad if-sætningen gør, og fordi man kun én gang skal udføre beregningen.
Alternativet som Martin viser, synes jeg ikke skaber et pænere overblik eller letter læsbarheden, men som sagt; jeg har jo min egen personlige favorit syntaks.
Eneste tidspunkt jeg kunne finde på at ville bruge det er noget ala: while( $o = mysql_fetch_object($query_result) ) { $sel = ($o->artId == $selId) ? " selected=\"selected\"" : ""; echo ""; }
Men det er jo ikke ligefrem fordi jeg synes det ser specielt godt ud. Men smag og behag; hvis du synes dit eget ser kluntet ud, må du jo forsøge dig frem.
"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse news:lehfj4l07j7q4lol6gcia86t35ch1g88p3@news.stofanet.dk... > $tid=strftime("%H%M", $row['timestamp']); > if ($tid!= "0000") echo $tid; > > men det er ikke bedre som sådan. Det er min foretrukne måde (hvis > der ikke er andre hensyn) fordi jeg synes at det er nemmere at se > hvad if-sætningen gør, og fordi man kun én gang skal udføre > beregningen.
Helt enig !! Især i de tilfælde hvor man som udvikler måske ikke ved hvad der ligger bag beregningen og derfor ikke ved om den tager 2 pico-sekunder eller 2 timer. F.eks.